İBN-İ ARABÎ VE HADİS
Şimdi soru şu: İlim ehli için bir çalışmada veya duruşta gözetilecek olan İbn-i Arabî mi, Allah Resulünün bir şeyi deyip demediği mi olmalıdır? Keza isnat edilen şey üzerinden akide halinde empoze edilen şeyin sabitelerle...
Şimdi soru şu: İlim ehli için bir çalışmada veya duruşta gözetilecek olan İbn-i Arabî mi, Allah Resulünün bir şeyi deyip demediği mi olmalıdır? Keza isnat edilen şey üzerinden akide halinde empoze edilen şeyin sabitelerle...
Dinler de birer tezâhürdür ve Tek olanın bir ifade şeklidir. Bu durumda bütün öğretiler de Bir’in, zaman-mekân icaplarına uygun düşen tezâhürleridir. Giuseppe Scattolin, tasavvufî açık ve geniş fikirli’liğin ışığında, İbn-i Arabî düşüncesinin farklı bir...
İsâ Aleyhisselamın tabii bir ölümle öldüğü, rûhlu-bedenli olarak ilahi huzura yükseltilmediği ve dolayısıyla kıyametten önce dünyaya bir insan olarak inmesinin mümkün olmadığı hususu doğrudur. İsâ aleyhisselam Muhyiddin İbn-i Arabî’de çeşitli açılardan önem taşıyan bir...
İbn-i Arabî’nin: Firavun “tâhir ve mutahhar” yani mü’min olarak öldüğü yönündeki görüşü meşhurdur. Sonraki dönemde konuya ilişkin geniş bir edebiyat oluşmuştur. İbn-i Arabî’nin bu inancını destekleyen Celaleddin ed-Devvani’ye Ali el-Karî’nin ciddi eleştirileri olmuştur. Bu...
İbn-i Arabi’yi (v.638/1240) tasavvuf dünyasında en ciddi eleştiren sûfi, Alâuddevle-i Simnâni (v.736/1336) olmuştur. Simnâni’nin, vahdet-i vücûda yönelik eleştirisi, iki noktada odaklanmaktadır. Birincisi, vahdet-i vücûd müşâhedesi, sûfi tecrübenin son gayesi değil, başlangıcıdır, şeklindedir. Dr. Mustafa...